Monday, January 19, 2009

fesyen di pejabat......kenapa tak kisah?

bila diperhatikan staff2 pejabat khususnya di sektor awam, nampaknya segelintir tu nampak macam tak ambil port bila bab berpakaian.mungkin pada diorang benda tu tak penting,cukuplah sebagai cover badan.ada yang bajunya tak berseterika,tudung main sarung jer,dan yang lebih teruk,ada yang suka bersandal dan berselipar..kenaper ek?

sebagai seorang anak pada bekas polis,aku dah di didik dari kecik supaya menjaga penampilan..abah aku dulu selalu tengking aku kalau kasut berhabuk & kotor.masa tu mulalah kata yang abah aku ni fussy,tapi lambat laun aku admit gak yang benda tu memang betul.....

maaf kalau ada yang terasa...bukannya nak perli saper2, tapi sebagai manusia yang semakin membesar, kita kena alert sikit pada suasana.janganlah kita hanya pandai 'sound tepet' pada budak sekolah yang tak "tight in" baju, tapi kita sendiri pun hampeh...apa cer?

ikhlas dari aku yang naif.....

No comments: