Wednesday, January 21, 2009

RM 1 Juta...apa korang nak buat?


salam semua... melihat pada tajuk blog aku ari ni,cukup membuatkan kita semua "angau" sejenak..mungkin ada yang berkata....; "aku nak beli BMW", "aku nak kahwin dengan artis",aku nak shopping sampai lebam" dan segala mak nenek lagi ayat klise bagi orang yang berduit. tapi kalau aku ditanya, apa yang aku nak buat dengan duit sebanyak tu..ini jawapan aku... - setiap ahli keluarga aku akan dapat RM 100,000.00 seorang -aku nak mulakan business yang aku cita2kan selama ini... -aku nak beli rumah -aku nak bayar semua hutang aku (kereta,PTPTN,kad kredit...bla bla bla) -aku nak laburkan RM 100,000.00 dalam ASB -aku nak tunaikan rukun Islam ke lima (pergi Haji laa) sebenarnya jumlah 1 Juta tu takla banyak, tapi kalu kita pandai, jumlah tu dah cukup untuk bajet kita sampai mati...... so mulai sekarang berjimat cermatlah bila berbelanja. ikut rasa binasa poket..ikut hati kocek tak berduit....


dari aku insan yang naif.....

No comments: